Söderfors Herrgård - god service men inte så mycket mer!


Vi bestämde en helg som denna att ta en tur till en trevlig herrgård och valet blev Söderfors Herrgård, förväntningarna var höga då vi hade varit på systerherrherrgården Gimo Herrgård men tyvärr var upplevelsen inte lika bra.

Servicen var väl det som talade för herrgården, vi fick en nyckel och förklaring att vi skulle bo i den vänstra eller vänster flygeln. Vi kikar dit och ser två byggnade som heter vänster och höger flygel och börjar gå in men upptäcker att det inte är där vi ska bo, sen ser vi ett tredje hus - ett totalt ruckel och tänkte nämen här kan det väl inte vara? så vi gick tillbaka till den andra men inser att rumsnumrena är för låga och vi hade 35. 

Efter mycket om och men gick vill rucklet och japp det var visst där vi skulle bo. VI möts av en unken doft som tyvärr följer även i rummet. Rummet ser förjävligt ut med fula tapeter, fuktskador i taket och ett badrum som skär helt i stil med övriga rummet.

Nåja produkterna i badrummet var helt okej och sängarna var faktiskt rätt sköna. I "vårt" hus var även biljardrummet
och där luktade det och ännu mer unket, däremot var biljardrummet bra och man kunde fördriva lite tid.


Efter ha utforskat biljardrummet gick vi till afternoonteét som bestod av lite fika, inget storslaget som gimos direkt men det dög. Däremot satte vi oss i uråldriga möbler som inte hade vare sig spänst eller fjädrarna kvar, mindre bra och en annan kunde ha skadat sig. Nåja vi klämde ett och annat kex plus något wienerbröd och gick.

Vi mös lite på rummet och åkte in ändå itll Tierp(!) för att kunna köpa tidningar och snacks, stort minus att inget var öppet i Söderfors och hotellet kunde inte heller tillhandahålla varken chips eller tandkräm eller något som vi frågade efter.

Sedan var vi på middag 18.30, vi bjöd på en välkommsdrink som var något form av mousserade vin - smakade mycket konstigt! Men middagen var bra, det flöt på snabbt och personalen var snabba och smidiga. 


Till förrätt fick vi laxtartar med bröd och löjrom och cream fraiche. Middagen bestod av kalvytterfilé, potatatisgratäng och smörslungade grönsaker med parmesanskum! Mycket gott!  Till efterrätt skulle vi egentligen enligt få pannacotta med hallon och blåbär men personalen var trevliga och lät oss byta ut det till blåbärspaj då ingen av oss är särskilt förtjusta i pannacotta... gott var det med en bit paj!

Vi sov fantastiskt gott även fast det luktade skumt i rummet, sängarna var iaf väldigt sköna och när det var dags för frukost var det bara att smita till matsalen. 

Frukosten bestod av pålägg, tre sorters bröd, fil, lite frukt, bacon och äggröra. That´s it! - Ni som känner mig tycker inte det är good enough! 

Avslutningsvis kan jag väl säga att "Skärgårdsupplevelsen" på Söderfors herrgård för 1300kr/pers för trerättersmiddag och en övernattning var sådär. Maten och personalen var bra men det kunde lika gärna var någon annanstans. Det var trevligt once men det blir inte twice!

2 av 5 är mitt betyg och jag  skulle inte rekommendera detta ställe, Kohlsa Herrgård var då till och med bättre.

För er som ändå vill åka dit och bilda uppfattning kan ni boka och kika här:
www.soderforsherrgard.se

Har du varit där och vill ändra läsarnas åsikter?
Dela med dig!




Kommentarer
Postat av: Carina Davidsson

Jag spenderade just helgen på Söderfors och måste säga att jag håller INTE ALLS med dig!! Frukosten hade allt man kunde önska sig; lös- och hårdkokta ägg, bacon, äggröra, fil, yoghurt, flera olika sorters flingor, musli, flera olika bröd sorter och pålägg...!

Jag bodde i samma hus som er - Paradiset. I rum 38 och det var SÅ mysigt!! frächt badrum, superskön säng och romantiskt inrett. Det ända var att TVn var kanske i minsta laget, men det är nog för att jag vant mig vid en stor tv hemma.

När jag kom till afternoon tea kunde jag inte ha önskat mer! Nybakade scones, flera olika sorters kakor, ost, frukt, kex... etc etc!!



Middagen var supergod! Lamm fick jag som huvudrätt, och skagen till förrätt och pannakotta till efterrätt. GOTT GOTT GOTT!!!



Sen vill jag även säga att jag var väldigt imponerad av den unga men väldigt kunniga personalen! De fick min vistelse att kännas toppen!



Jag rekommenderar varmt!

2011-06-16 @ 16:54:28
Postat av: Jonas

Jag har inte varit just på Söderfors Herrgård men jag har varit på en handfull Herrgårdar genom jobbet och det har varit väldigt varierande upplevelser. Vi brukar inte hamna på de billiga alternativen, men vi brukar vanligtvis hamna på hotell.



I många fall känns det just som att man får mer på hotell, och det finns väldigt många trevliga alternativ som inte ligger alls centralt och där man kan njuta av naturen.

2011-06-28 @ 12:46:03
URL: http://www.billiga-hotell.nu
Postat av: Peder

Jag måste säga att jag gillar stället ändå! :)

2011-09-12 @ 22:27:57
URL: http://hotellkatalog.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
BlogRankers.com