Gimo herrgård - Jajjamän jag sa Gimo!

När jag blivit lite bättre på det här  eller paparazzigud som kommer ni få mina egna bilder, jag förstår inte varför Gimo Herrgård inte har speciellt bra bilder men de får skylla sig själva helt enkelt.

Jag besökte Gimo Herrgård för att fira en romantisk helg och det var riktigt bra, blev själv riktigt positivt överraskad då jag inte kände till det sen tidigare. Jättefin miljö, många aktiviteter och sådär lagom mysigt. Passar för både par, konferens och privata tillställningar.
Eftersom Gimo inte direkt har bra möjligheter för utgång behöver så kan man istället anordna lite egna aktiviteter. Det finns gott om yta och de erbjuder bra hjälp vid kick off, möhippa, konferens etc.



Vi kom dit på kvällen och möts av en vacker byggnad med tända marshaller (hade velat ha en fin bild då herrgården omringas av en liten murliknade grej som ser rätt pampig ut)
 
Servicen är god och vi får vårt rum som är superfint! Det är modernt och riktigt snyggt. På rummet finns champagne, frukt och choklad. Mums!
 
Rummet som är ett Superior room eller mini-svit, har ett gigantiskt och nyrenoverat badrum. Badrummet är nog det som imponerade mig mest och jag har inte sett något liknade i Sverige. Det är en fräsch stor dusch men framför allt en stor bubbelpool där säkert 2-3 personer får plats samt en bastu med TV!

Ville man så kunde man beställa in öl och njuta!

OBS! bilderna visar enligt mig inte hur fint det verkligen var!

Från rummet så var det som en liten trappa ner i badrummet och på bilden där badrockarna hänger är det en liten hall, bakom den är den fina duschen.



 Rummet vi bodde i var riktigt fint! (dock fanns det ingen bra bild på den typ av rum vi var i men det var i denna stil)
              


Det fanns en utomhustunna och bastu som man kunde njuta av, perfekt på sommaren!
Vi var här på vintern så det var något kallt för ett dopp!

Kommer lätt åka tillbaks hit en sommardag.


 
Till denna vistelse hade vi även beställt en sexrätters avsmakningsmeny med tillhörande alkoholpaket. Maten och drycken var riktigt bra men servicen var riktigt dålig och personalen var extremt sega.

Vid ett tillfälle bad jag om att få vatten och servitrisen tittade på mig, sa "va?" och jag upprepar "jag skulle vilja ha vatten, tack" hon svarar med att titta helt oförstående på mig och går därifrån. Likadant händer det när mitt sällskap frågar nästa servitör, vet inte vad som var svårt att förstå men jag kan meddela att vi efter en 1h gav upp....

Stort minus för servicen men jag hoppas det berodde på en tillfällighet, i övrigt mycket bra mat och bra komponerat!














Även på Gimo Herrgård bjuds det på en afternoon tea som är mycket välfylld och trevlig. Det bjöds på nybakade scones, tårtor, kakor, mackor, kaffe, varm choklad eller te. Man sitter i atriumgården om jag inte minns fel. Detta var den bästa kakbuffén tills dess att jag satte min fot på Gripholms slott. 

Betyget till Gimo Herrgård blir övergripande bra förutom servicen. Kan påpeka att dessutom lyckades ta alldeles för mycket betalt och det tog mycket lång tid att få det tillbaka, trots det vill jag ändå rekommendera er stället!

Någon annan som har erfarenhet av Gimo?

Service: B
Utseende: BBBB
Pris: BBBB
Frukost/Mat: BBBB
Lokalsering: BB
Lilla extra: BBB
Komfort: BBBBB
Roomservice: -
Lyxkänsla: BBBB

Kommentarer
Postat av: Greta

ojoj jag skulle verkligen vilja åka till Gimo! jag har länge letat efter ett sånt ställe. Jag ska boka genast.



Spännande blogg

Ser fram emot fler tips!

2009-04-27 @ 14:18:49
Postat av: Therese

Tycker om det du skrivit! Mysigt att se lite sunda grejer och inte endast det generella sakerna som man kan läsa om varje dag. ;)

2010-09-23 @ 22:21:32
URL: http://royalorchidholidays.se
Postat av: Sissy

Tack för tipset! Ser helt underbart vackert ut:) Kanske får bli Gimo nästa gång..


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
BlogRankers.com